EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

divendres, de maig 04, 2007

SMALL BALL, "7 SEGONS DE GLÒRIA", JOC D'ATAC PER FER GAUDIR


Les darreres temporades els Phoenix Suns ens han meravellat amb el seu concepte de joc ràpid i basat en les transicions.


Les dues darrers setmanes es parla molt dels Golden State Warriors i la seva eliminatòria amb els Mavericks.


Estic veient el partit en diferit, abans d'anar als meus entrenaments d'avui, i no m'he pogut resistir a veure el resultat. Els Warriors han escombrat els Mavericks (111-86) a partir de la fidelitat a la seva filosofia d'atacar, atacar i atacar. Però a més a més han defensat.


Estic content. Ja he expressat la meva simpatia per l'equip d'Oakland. És meravellós veure'ls jugar.


Crec que és fantàstic que un equip que s'ha classificat en la darrera jornada de la temporada regular pugui escombrar, de manera tant superba, als finalistes de la temporada passada.


Els Warriors han estat fent, d'inici, una zona 3-2 que se'ls ha posat molt malament als texans. Només el veterà Stackhouse ha donat la cara, ja al primer quart, per eixugar el 15-3 d'inici amb un 4/5 en triples.


Els equips NBA han fet zones els darrers dos anys. Abans no se'ls permetia. Però no han treballat zones realment, ja que bàsicament els equips només fan 2-3, és a dir, es refugien en una defensa zonal conservadora. Una 1-3-1, una 3-2, poden ser defenses més arriscades i que impliquin un plantejament estratègic més agosarat.


Com es pot llegir per tot arreu a l'Oracle Arena, pista dels Warriors: WE BELIEVE. Jo sóc un dels WE de l'altra banda de l'Atlàntic.