EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dimecres, de maig 09, 2007

HELLO KEYSPORT, GOODBYE COORDINACIÓ

La temporada vinent no coordinaré a cap club/escola. És una decisió que he prés després de mesos de reflexió, i és quelcom del que estic convençut i del que no me'n penediré. Estic segur.

Després d'un peregrinatge que m'ha portat a ocupar càrrecs de coordinació i direcció tècnica a CB Grup Barna, Bàsquet Ateneu Montserrat, Agrupació Bàsquet Premià i aquesta darrera temporada Salesians Mataró, he decidit prendre'm un any sabàtic (com a mínim un!).

Han estat 5 temporades plenes de vivències i que m'han permès créixer molt professionalment. He pogut compaginar feines molt exigents a clubs amb la meva llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Ha estat un mirall en el que experimentar aquelles coses de les que m'empapava a la Facultat. Un veritable laboratori de proves.

Les tasques han estat diferents a cada lloc on he estat, la relació que he construit amb els entrenadors ha variat segons la cultura de cada club, les directives han tingut un paper o altre alhora de facilitar-me/dificultar-me la meva feina. Però de tot he après.

No puc deixar de banda i oblidar-me dels dos estius fent de coordinador de Campus de la FCBQ amb l'amic Borja Comenge de Director (primer al Collell i després a Mollerussa). Ni tampoc de l'estiu passat a Salesians Mataró, una moguda imponent amb 400 nens i nenes en diferents campus i casals paral·lels.

Em prenc aquest respir, rebutjant ofertes interessants per continuar coordinant, en el benentés que vull donar-li total prioritat a Keysport. La meva empresa de formació i assessorament necessita que en els seus primers mesos de vida en bolqui en ella, i que pugui arrencar amb força i il·lusió. Només jo puc donar-li aquesta embrenzida ja que es un projecte personal.

Vull dedicar aquest temps a endreçar idees, i a afiançar una metodologia (o digueu-li com volgueu), una estructura o disseny específic per a la coordinació 8i més enllà, també en el govern institucional). Una idea que, per personal, penso que tindrà valor més enllà de la mera reflexió-recerca autobiogràfica.

Sincerament crec que servirà per estructurar plans de treball i dissenys futurs per a clubs i altres entitats en el món de l'esport. Cal prendre's una certa distància per veure amb claredat allò pel que has estat passant i concretar-ho, d'una manera o altra, pel propi profit o per compartir-ho amb altra gent interessada.