EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

divendres, de juny 22, 2007

PROPOSTES PER A LA FORMACIÓ EN LA TEMPORADA 07-08

Sisè dia a l'illa de Menorca. Avui escric (el meu diari, el nou llibre, aquest escrit) al matí-migdia. El matí ha tingut molts núvols, i ha propiciat quedar-se a l'habitació.

Aquests dies he estat preparant altres materials. M'han sortit idees per tres clínics i tres xerrades, i d'algunes ja n'he tret molt de suc, i els tinc pràcticament enllestits.

Les xerrades són: una sobre direcció de grups (la idea és que hem de canviar la nostra manera de veure i entendre les relacions), una altra sobre comunicació (per tal de fer front a situacions habituals que ens trobem i ens desgasten) i la darrera sobre lideratge (fent esment de la crisi del lideratge carsmàtic en un sentit tradicional). Totes tres tenen punts en comú però es desenvolupen en marges diferents: direcció, comunicació, lideratge.

Els clínics tenen temes més diversos, que no puc agrupar en un fil conductor com les xerrades que m'han sortit. Un que m'agradaria desenvolupar més a fons i que ara no he trobat els continguts concrets és un sobre defenses en zona (trencant amb una certa imatge negra d'aquesta defensa); un altre és sobre les possibilitats d'atac que dona el sistema que molts equips ACB juguen i que de vegades denominen "voltes"; el darrer que m'ha vingut al cap és de preparació física, presentant activitats de pista (activitats de bàsquet) que aportin elements a l'entrenament aeròbic i també a l'anaeròbic.

Bé, aquests dies he trobat un filó d'inspiració allunyat del món... urbà, anava a dir, però d'aquest ja vaig escapar fa dos anys i mig quan vaig marxar de Barcelona per anar a viure a Premià de Mar. Ara em sorprenc a mi mateix quan visito Barcelona (un cop i de vegades dos per setmana) i em sento una mica "estranger".