EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

divendres, d’agost 31, 2007

III JORNADA DEL COMITÈ TÈCNIC

Ja és la tercera. Avui a la tarda comencem la III Jornada del Comitè Tècnic de la Federació Catalana de Basquetbol. Allà ens apleguem el gruix de professionals que treballem en les quatre àrees que conformen el Comitè: Promoció (Escoles de Bàsquet i Campus d'estiu), Formació, PDP i Seleccions, i també el Segle XXI.

Una data que em significa molt a mi és que un dels primers articles que vaig penjar en aquest blog va ser precissament una ponència que vaig presentar dins de la II Jornada. Parlar de formació d'entrenadors m'agrada molt, és una de les meves més grans debilitats (no seria millor dir, en aquest casos, fortaleses?), i em vaig poder esplaiar presentant Clubs i cursos: què estem fent dels entrenadors/es?

És maco veure com aquesta Jornada va creixent i evolucionant. S'han canviat les dates (de finals de maig els dos primers anys a les actuals) i la durada (un dia i mig abans, ara tres dies), però es manté l'esperit de germanor.

Estic content de poder participar d'aquests encontres. De la mateixa manera que espero amb delit el proper Congrès Ibèric, m'omple d'il·lusió poder estar amb companys, i compartir en certa manera aquell ambient de formació i convivència que ja queda cada cop més llunyà (Curs a Màlaga al 2003).

Avui en dia els entrenadors catalans poden fer 3 cursos en règim de concentració (Entrenador de Formació, Entrenador de Categoria Senior, Entrenador Superior), i espera que no s'ofereixi el curs d'Iniciació també. Mentre que en la meva època només vaig poder fer-ne un, ara qcrec que s'ha avançat molt en aquest sentit. Tot plegat s'enriqueix l'experiència formativa i se li dona una dimensió d'aprenentatge en grup a través de la convivència, compartir experiències, xerrar. Una dinàmica que hem se saber aprofitar els professors i en la que em vaig centrar molt especialment en les meves classes de Planificació i Metodologia en el darrer curs de concentració a Manresa al juliol passat.

Espero amb ganes sentir els ponents convidats i interactuar amb els companys del Comitè. Quina gran ocasió per trobar-nos tots junts!