EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dimarts, de febrer 19, 2008

LA VIDA D'ESCRIPTOR (II)

Ja vaig escriure un temps ençà sobre el que suposava en la meva vida començar a funcionar com un escriptor, a més a més d'entrenador i formador d'entrenadors.

Diumenge passat un dels meus ex-jugadors va venir-me a saludar abans de jugar el partit contre el meu equip. Em va saludar tot dient-me: "Hola, senyor escriptor". Em vaig donar compte que havia sentit a la ràdio quan em van entrevistar per la prèvia del partit i em van demanar pel meu llibre. Em va fer il·lusió aquesta manera d'entrar-me.

Ara em sento una mica més escriptor encara que quan vaig escriure fa uns mesos sobre la meva atribulada vida, mig escriptor, mig entrenador. I ho dic per altres qüestions que no només aquesta salutació carinyosa i còmplice. Tinc notícies provinents de l'editorial Paidotribo i m'asseguren que em publicaran el meu llibre sobre experiències com entrenador de bàsquet base aquest mes d'abril, espero que abans de la Diada de Sant Jordi i així poder-ne fer promoció.

En aquests darrers dies he enllestit un projecte que em van encarregar Cossetània edicions, un llibre de consells en relació al tema de l'educació familiar. Per aquest projecte rebré la meva primera compensació com escriptor. Serà l'avançament dels drets d'autor per l'obra o en l'argot editorial, la bestreta. Serà dins de la col·lecció De cent en cent.

A més a més començaré a escriure de manera regular (quinzennalment) articles tècnics a un projecte innovador de l'Associació Catalana d'Entrenadors de Basquetbol (ACEB) i que hem anomenat El bloc de l'ACEB. El nostre desig és que l'entrenador llegeixi i opini sobre les temàtiques que anirem plantejant, que al mateix temps serviran per anar construint un discurs dels que participin del bloc.

La veritat és que no perdo pistonada, i ara que entregaré el projecte per a Cossetània m'han encarregat un manual per parlar de prevenció de riscos des de l'òptica del treball psicomotriu a l'escola. Un altre repte apassionant que pren el relleu d'una manera "natural" al de Cossetània, i al mateix temps corre paral·lel a d'altres que prenc amb il·lusió i enginy, com ara el de El bloc de l'ACEB.

Aquests són, doncs, temps il·lusionants per arremetre a la vida amb creativitat i compromís ideològic.