EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dijous, de juny 05, 2008

PREPARANT PRESENTACIONS

Aquesta darrera setmana he estat organitzant dues presentacions pel meu llibre El entrenador y el equipo (Paidotribo, 2008), una pel mes de juny i una altra pel mes d'octubre.

Per la meva estreta col·laboració amb la Federació Catalana de Basquetbol a través de l'Àrea de Formació, vaig demanar-los que em feia il·lusió fer la presentació del llibre a la "casa del bàsquet". Coincideix que l'edifici annex a la Federació al carrer Guipúscoa, que és seu d'un grapat de federacions esportives catalnes, si que té el nom de Casa de l'Esport.

En els propers dies fixarem la data, i en tinc moltes ganes. Em fa il·lusió fer la presentació del meu primer llibre amb un espai tant emblemàtic per mi com "la Fede", m'imagino que amb un públic més aviat format per tècnics i dirigents. Això serà a mitjans de juny. Però penso que amb aquesta presentació no n'hi ha prou, no cobriria tot l'espectre de lectors al que pot anar dirigit el llibre.

He parlat aquest dies amb la gent de la llibreria de Mataró, la Robafaves, i estic pendent de concretar una data al mes d'octubre. Penso adreçar-me, en aquest cas, a un altre tipus de públic. Per exemple, el públic lector que compra habitualment a la llibreria, i té fills i filles fent esport. O aquells que compren un llibre de poesia, o un assaig, o una novel·la, però no s'aturen davant les prestatgeries d'esport. O les mares i pares que passejen per la Riera, i els interessa formar-se una idea de quin tipus d'esport fan els seus fills. O bé mestres i educadors de escoles de Mataró i les rodalies. O bé entrenadors, dirigents o esportistes amb afany de lectura.

Lectura i esport de vegades han estat vistos com compartiments estancs. Jo miro de conviure-hi el màxim possible, ja que sinó viuria escindit: un jo entrenador, per una banda; un jo escriptor, per l'altra. La tentativa de fer compatible esport, lectura i escriptura, com bé demostra el meu propi exemple, espero serveixi per trencar barreres culturals en aquest àmbit.