EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicado a la gente que le gusta el baloncesto y que se toma su tiempo para pensar estrategias para acercarse y actuar dentro del deporte.

dijous, de març 15, 2007

REFERÈNCIES DE TÀCTICA

La setmana passada vaig començar a donar classe als alumnes del projecte Formació Tècnics Júniors (FTJ) en l'assignatura de Tàctica. Aquest projecte està encabit dins del CET10, i té com objectiu formar els joves de 16 i 17 anys que esdevindran tècnics esportius i monitors de lleure per a aquesta organització.

En el programa els vaig deixar posada una nota: a partir del dia 14 de març, referències de l'assignatura al meu blog. Aquestes són algunes de les referències que he trobat mentre preparava l'assignatura:
  1. Tàctica i estratègia. Vàrem parlar el primer dia de la distinció entre tècnica, tàctica i estratègia, per tant d'acotar un mica per on caminaríem. Aquest breu article serveix per reforçar els trets diferencials.
  2. Tècnica, tàctica i estratègia. Un article, aquest cop una mica més extens, sobre aquesta mateixa diferenciació, clau per començar amb bon peu amb el programa de l'assignatura. Interessant sobretot pels quadres, que serveixen de resum per a les idees principals.
  3. El treball de la tàctica des de la perspectiva d'un psicòleg de l'esport. Les consideracions psicològiques, juntament amb la metodologia d'ensenyament, són els elements fonamentals per entendre el fenòmen de la tàctica i el seu aprenentatge exitós.
  4. Metodologia activa en l'aprenentatge dels esports individuals. Un exemple molt interessant des dels esports de combat, en concret el judo, de la metodologia analítica (tradicional) enfront d'un enfocament de metodologia activa (global). De nou interessant pels seus quadres, però la seva lectura íntegre (uns 15 minuts) és del tot recomanada.

Més endavant, en funció dels vostres interessos i de quins punts del programa (o fora del programa) ens aturem més, aniré penjant altres referències (més links com ara el d'aquest post). També cercaré videos didàctics que puguin arribar a ser interessants i facilitar el procés d'aprenentatge.