EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dimecres, de març 07, 2007

A POC DE MARXAR A BUDAPEST ESTIC TOT PLE DE SATISFACCIÓ

Dijous al matí marxo a Budapest a un encontre friki ("però amb carinyo", segons diu una amiga meva al comentar-li de què anava la cosa). És el primer European Sports Literature Meeting, un congrés sobre literatura esportiva europea en el que participo presentant un fragment dels meus diaris professionals que porto escrivint des del 2003.

La notícia no és només que vaig a presentar un fragment del meu diari, sinó que hauré de fer la presentació en anglès. Bé, no només haig de fer la presentació en anglès sinó que, a més a més, es tracta d'un text que per circumstàncies de la vida vaig posar-me a escriure en anglès en un vol El Prat-JFK el novembre passat. I és que 8 hores de vol donen per moltes anades d'olla... com ara posar-se a escriure en anglès.

No he deixat de llegir en anglès durant els darrers anys (de fet, cada setmana que passa estic llegint més en anglès), però ja fa un temps de les traduccions del Sacred Hoops i del Flow in Sports. I no és el mateix llegir, escriure o fins i tot traduir que atrevir-se a parlar en públic en una llengua forània. Ja en tinc prou de parlar en català i en castellà a xerrades o clínics!

És una setmana especial per mi, no només pel viatge a Budapest. Dilluns vaig signar un contracte amb l'editorial Paidotribo per publicar el meu primer llibre. Tracta bàsicament les meves experiències com entrenador de formació, així com també hi ha algunes propostes de treball, sobretot pel que fa a la direcció de grups.

Ja feia mesos que parlàvem del llibre, he hagut de fer algunes revisions i retocar alguns capítols, però per fi hem signat el contracte. Jo ja els he portat la versió definitiva. Això vol dir, a efectes pràctics, que ells s'han compromés en publicar-me el llibre en menys de 2 anys, que és el que figura al contracte. Possiblement serà més aviat, entre 6 i 12 mesos probablement, encara que no se sap segur.

Si això li afegim que en poques hores assistiré a la reunió d'un Grup de Recerca que acaba d'engegar fa uns mesos a la Facultat i que resta oberta la possibilitat d'incorporar-m'hi, no puc pensar una setmana més rodona. Contracte signat per el meu primer llibre, participació al congrés friki que us he comentat, possibilitat d'afegir-me al Grup de Recerca. Tots són motius per estar molt content. A poc de marxar a Budapest estic tot ple de satisfacció.