EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dijous, d’agost 07, 2008

GESTIÓ ESPORTIVA

Durant un temps vaig estar pensant d'aprofondir la meva relació amb el món de la gestió esportiva. De moment no he tingut ocasió de posar-me a treballar en aquest tema més que a través de lectures.

És gestió esportiva la direcció i coordinació dels clubs esportius? Crec que amb una definició estricta del terme gestió esportiva, no. Però qui decideix què és gestió esportiva i què no ho és?

La veritat és que tinc la sensació de que molta gent fa gestió esportiva sense ser gent especialment preparada. I fins i tot la que està ben preparada, penso: què és gestió esportiva?

Moltes preguntes em volten al cap en un moment d'anar definint progressivament el meu projecte com professional de l'esport. Recordo que en un primer moment, quan vaig començar a escriure els meus diaris professionals, el primer títol que vaig escollir va ser: Mi desarrollo profesional como entrenador. Un cop portava escrites moltes pàgines, vaig decidir fer un punt i seguit. La segona part dels meus diaris es diria Mi desarrollo como profesional del deporte.

Dic això per que tinc la sensació que en el meu projecte professional he encabit, fins ara, dues vessants: la de la formació i la de l'entrenament. Però trobo que hi ha una altra pota que vull potenciar, sobretot des de que he posta en marxa Keysport, i és la pota de la consultoria i l'assessorament.

Per mi, doncs, gestió esportiva va estretament lligada a la consultoria de processos i a l'assessorament organitzacional, entre moltes altres tècniques. Si bé crec que hi ha alguna cosa de gestió en la tasca de Direcció Tècnica, la meva de gestió esportiva a la que aspiro anar consagrant cada cop més temps (i combinar-ho, doncs, amb el que ja està consolidat: entrenament, formació, però també escriptura) és la que cobreix aquest tipus d'intervencions. Treball amb directius, per exemple, no només en el sentit de formació d'aquests dirigents sinó també en un sentit més ampli.

Així la gestió esportiva, entesa en clau d'assessorament i consultoria, és el que crec que pot obrir-me un camp professional interessant. Un camp que m'interessa anar desvetllant incògnites, decobrint camins possibles.