EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

divendres, d’abril 25, 2008

EL ENTRENADOR Y EL EQUIPO (PAIDOTRIBO, 2008)

No hem arribat a temps de fer la promoció per la Diada de Sant Jordi, però pel que m'informen des de l'editorial ja tenen la portada i el llibre està passant ja per l'imprempta. Això és qüestió de dies.

Em quedava el neguit del títol. Aprendiendo a ser un buen entrenador de formación resultava un títol massa llarg, una aventura potser massa agossarada per reclamar directament l'atenció del lector a la prestatgeria d'una llibreria. Des de l'editorial Paidotribo han decidit titular el llibre El entrenador y el equipo. A la meva proposta inicial han decidit posar-la com subtítol, cosa que he trobat prou encertada, ja que com títol no tenia prou ganxo i era una mica massa llarg.

Estic content. Però tinc una alegria diferida. Fa tres o quatre anys que vaig escriure el text, un any i mig des de que vaig començar a retocar-lo per fins editorials. I un any des de que vam signar el contracte a l'abril del 2007, posant-nos com a màxim 24 mesos per tenir-lo publicat. I des d'aleshores he escrit moltes altres coses, i la meva manera de pensar s'ha transformat.

El entrenador y el equipo (Paidotribo, 2008) serà sempre especial per diferent motius:

- Primer, per que constitueix el primer llibre que em publiquen. Ara arriba el meu primer llibre a les llibreries i puc presentar-me com autor ja publicat.

- Segon, ja que recull una filosofia d'entrenament amb esport base que m'ha definit al llarg de la meva carrera, tot i que ara faci temps que estic dedicant-me als equips sèniors (d'això precissament anirà un dels meus propers llibres).

- Tercer, per que constitueix en alguns cpaítols la prova feaent d'una admiració sincera pel treball de Phil Jackson.

- Quart, per què després de les traduccions de Canastas sagradas, Fluir en deporte i algun altre títol (era l'any 2002), he estat força temps d'aleshores ençà escrivint i esperant que arribés el moment de considerar-me, de ple dret, autor.

Ara, com abans, puc dir que sóc autor de tots els meus llibres (que en tinc una pila d'escrits). Però ara a més a més puc dir que tinc el primer que ja me l'han publicat.