EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dilluns, de maig 19, 2008

POSAR NOM AL QUE FAS

Em trobo dins d'un interessant procés de determinar l'àmbit d'influència de la meva feina com Director Tècnic o, com més m'agrada dir-ho a mi en aquest cas concret pel club que m'ho ha demanat, com Director de Minibàsquet.

Al club estem volent delimitar les meves competències, així com les de l'altre Director Tècnic (per mi, Director de Bàsquet) en relació a una necessària figura per nosaltres dos: el Director Esportiu o Responsable Esportiu o, com més m'agrada a mi, Director d'Activitats.

El Director d'Activitats és el responsable de coordinar i relacionar les tasques esportives que duen a terme entrenadors i Directors Tècnics amb els aspectes d'organització del club, que són bàsics per assolir un bon funcionament general a nivell organitzatiu. Funciona com un recolzament bàsic en l'aspecte operatiu pels Directors Tècnic: dissenya horaris, realitza tràmits, preveu torneigs, vehicula relacions externes. Precisament per què cobreix les activitats del club en diferents àrees (social, aministrativa, també esportiva) crec que la millor nomenclatura és aquesta de Director d'Activitats.

Que siguem 3 Directors no és capritxós. Dos operem clarament sobre l'àmbit esportiu, el que podríem dir tècnic. I l'altre opera sobre l'àmbit de l'organització interna i les relacions amb altres entitats. A mi em preocupava que el Director d'Activitats no fos més ni menys que els Directors Tècnics, i que tinguéssim clares les nostres atribucions que d'alguna manera ens marca la Junta Directiva. Que no fos més per tal d'evitar que una persona que no decideix sobre aspectes esportius (concretament: tècnics) no fos el responsable d'avaluar la tasca dels Directors Tècnics. Per una altra banda, i per no ser menys, que no es consideressin les seves tasques com les "engrunes" de l'altra part de la gestió, la part esportiva. Totes dues vessants són importants i necessari portar-les al dia.

Per primera vegada en la meva carrera com Director Tècnic (CB Grup Barna, BAM, AB Premià, Salesians Mataró) tinc la possibilitat de poder-me consagrar al treball de pista gràcies a la incorporació d'un Director d'Activitats. Així podré estar més pendent de la supervisió dels entrenadors i l'atenció als pares i mares, ja que gràcies a aquesta figura dins del club que s'encarrega de cobrir aquests assumptes puc estar íntegrament per la vessant esportiva.

Lligar una sèrie d'assumptes a mig camí entre la gestió administrativa i logística és sempre un maldecap pels clubs, i espero que en aquesta nova aventura de Direcció Tècnica trobem el just equilibri per desenvolupar correctament cadascú la nostra tasca, i articulats també entre nosaltres.