EDUCATION & COACHING EXPERIENCES

Un blog dedicat als apassionats pel bàsquet que els agrada pensar i reflexionar

dimarts, de maig 13, 2008

AVÍS PER NAVEGANTS (DE LA DIRECCIÓ TÈCNICA)

Em trobo iniciant, il·lusionat, un nou projecte de Direcció Tècnica. Després d'un any desconnectat del treball quotidià amb un club, però gràcies a precisament haver pres una mica de distància, he pogut començar a concretar una estructura de treball que m'està seduint molt.

M'he trobat en la meva carrera com Director Tècnic amb entrenadors que, davant les fotocòpies que els passava amb una planificació tècnica o indicacions diverses, poc es veia reflectit en el seu dia a dia a la pista. Ara m'he proposat crear documents més sintètics, més visuals, que recullin la informació mínima per poder desenvolupar una sèrie de línees de treball comunes a equips mini, pre-mini i d'escola de bàsquet.

He pensat en lligar alguns aspectes de psicomotricitat i intencions tàctiques dins de l'estructura d'una sessió amb jocs preesportius pels nens i nenes d'escola.

Pels pre-minis he començat a desenvolupar una sèrie d'elements de treball que cobreixen diferents àrees de desenvolupament. En certa mesura m'he basat en una classificació de les habilitats esportives. Visitant un treball recent (Riera, 2005) podem diferenciar fins a cinc tipus diferents d'habilitats en l'esport:
  1. Les bàsiques, que ens permeten relacionar-nos amb el medi.
  2. Les tècniques, amb els objectes fixes.
  3. Les tàctiques, amb els companys i adversaris.
  4. Les estratègiques, amb el reglament (normes).
  5. Les interpretatives, amb els fets.
Més enllà d'aquesta quíntuple ocupació que m'he buscat, amb els minis he estat pensant en una filosofia de defensa pressionant tota la pista amb algunes variants.

Em falta temps per posar tot això per escrit, sobretot amb gràfics i esquemes (crec que serà un encert presentar-ho així als entrenadors). Però he trobat uns minutets per explicar la il·lusió que tinc per donar-li forma al que em volta fa dies pel cap.

Bibliografia
- Riera, J. (2005) Habilidades en el deporte. Barcelona, Inde.